PRIMJERI IZ PRAKSE
PRIMJER 1 – TVRTKA SREDNJE VELIČINE – USLUŽNA DJELATNOST
1. ANALIZA
- Nepostojanje točnih i ažurnih izvještaja o prihodima i troškovima
- Nepostojanje organizacijske strukture i odgovornosti menadžmenta
- Nepostojanje planskog upravljanja troškovima i prihodima
- Nemogućnost donošenja informacija o širenju i investicijskih odluka.
2. AKCIJSKI PLAN
- U roku od 6 mjeseci uspostaviti točan i ažuran računovodstveni sustav
- U okviru računovodstvenog sustava razviti model praćenja prihoda i troškova po određenim skupinama potrebnim za donošenje odluka
- Odmah utvrditi točnu organizacijsku strukturu i definirati opise poslova te odgovornosti
- Na osnovi dobivenih informacija revidirati poslovne odluke o investiranju, napraviti studije isplativosti, osigurati izvore financiranja te osigurati oslobađanje od plaćanja poreza na dobit.
3. IMPLEMENTACIJA
U tijeku implementacije ostvareni su svi ciljevi iz Akcijskog plana, rokovi su prebačeni za 10% predviđenog vremena.
Uspostavljen je sustav izvještavanja utemeljen na točnom i ažurnom računovodstvu i kontrolnom modelu koji sa zakašnjenjem od 24 sata daje sve informacije o prihodima i troškovima na razini tvrtke i po projektima.
Uspostavljena je organizacijska struktura sa sistematizacijama i pokrenuti procesi, što je omogućilo nastavak širenja poslovanja bez dodatnog zapošljavanja novih kadrova.
Na temelju točnih informacija revidirane su sve investicijske odluke, te su neke odbačene, što je dovelo do smanjenja gubitaka koji bi nastali s novim poslovnim pothvatima.
4. STALNO USAVRŠAVANJE
U organizacijsku kulturu ugrađen je sustav CONTINIUS IMPROVMENT te formirana grupa koja uz svoj svakodnevni posao, a na temelju prijedloga, uvodi nove procese i usavršava postojeće, što dovodi do stalnih optimalizacija i mogućnosti širenja bez dodatnih troškova. Uveden je model proaktivnog načina razmišljanja.
PRIMJER 2 – PROIZVODNA TVRTKA SREDNJE VELIČINE
1. ANALIZA
2. AKCIJSKI PLAN
3. IMPLEMENTACIJA
U tijeku implementacije ostvareni su zadani ciljevi u predviđenim rokovima.
Uvođenje novog ERP sustava omogućilo je točan i ažuran pregled informacija. Uvođenje Plana proizvodnje i nabave prema narudžbama kupaca dovelo je do smanjenja zaliha, a time i oslobađanja dijela financijskih sredstava te poboljšanja novčanog tijeka. Također je dovelo do ispunjenja rokova isporuke.
Uvođenje LEAN modela dovelo je do podizanja efikasnosti proizvodnje te oslobađanja proizvodnih kapaciteta, a podizanje kontrole proizvoda na upravljačku razinu dovelo je do mogućnosti analiziranja propusta na objektivan način te njihova uklanjanja, što sve dovodi do smanjenja postotka pogrešaka.
Izrada modela kalkulacija dovela je do informacija o stvarnoj cijeni, otkrivanja „gubitaških“ proizvoda te preispitivanja odluka o politici prodajnih cijena.
4. STALNO USAVRŠAVANJE
Naglasak na stalno usavršavanje stavljen je na proizvodne procese i podizanje efikasnosti uvođenjem modela LEAN i SIX SIGMA, edukaciju zaposlenika i uvođenje načina razmišljanja u korporacijsku kulturu.
1. ANALIZA
- Nepostojanje točnih izvještaja o prihodima i troškovima
- Nepostojanje procedure za narudžbe kupaca, dobavljača...
- Nepostojanje procedura u proizvodnji koje rezultiraju nesukladnim proizvodima i gubicima
- Nemogućnost dobivanja točne proizvodne cijene proizvoda (kalkulacije)
- Nepostojanje točnih normativa
- Nepostojanje modela za kontrolu troškova.
2. AKCIJSKI PLAN
- Uvođenje novog ERP i DM sustava s uspostavom točnih procedura (rok 10 mjeseci)
- U okviru ERP sustava organizirati praćenje narudžaba kupaca i na temelju toga izraditi plan proizvodnje te izrade narudžaba prema dobavljačima (10 mjeseci)
- Uvođenje LEAN modela u proizvodni proces, utvrđivanje svih postupaka i gubitaka. Osposobljavanje i organiziranje službe kvalitete proizvoda (rok 6 mjeseci)
- Izrada modela za predračun i izrada normativa. Izrada izvještaja o odstupanju ponudbene računice od stvarnih utrošaka (rok 1 mjesec)
- Uspostava modela kontrole (rok 6 mjeseci).
3. IMPLEMENTACIJA
U tijeku implementacije ostvareni su zadani ciljevi u predviđenim rokovima.
Uvođenje novog ERP sustava omogućilo je točan i ažuran pregled informacija. Uvođenje Plana proizvodnje i nabave prema narudžbama kupaca dovelo je do smanjenja zaliha, a time i oslobađanja dijela financijskih sredstava te poboljšanja novčanog tijeka. Također je dovelo do ispunjenja rokova isporuke.
Uvođenje LEAN modela dovelo je do podizanja efikasnosti proizvodnje te oslobađanja proizvodnih kapaciteta, a podizanje kontrole proizvoda na upravljačku razinu dovelo je do mogućnosti analiziranja propusta na objektivan način te njihova uklanjanja, što sve dovodi do smanjenja postotka pogrešaka.
Izrada modela kalkulacija dovela je do informacija o stvarnoj cijeni, otkrivanja „gubitaških“ proizvoda te preispitivanja odluka o politici prodajnih cijena.
4. STALNO USAVRŠAVANJE
Naglasak na stalno usavršavanje stavljen je na proizvodne procese i podizanje efikasnosti uvođenjem modela LEAN i SIX SIGMA, edukaciju zaposlenika i uvođenje načina razmišljanja u korporacijsku kulturu.